söndag 18 juli 2010

Lite bilder...
Minimini byrå...
(den satt inne i det där gamla dockskåpet från solareturen)
Blocket fynd som har stått läääänge i garaget...
600 kronor gav jag för denna superfina ....va det nu heter...

Två stolar från gårdagens auktion...
220 kronor för dom båda... inget kap kanske...men jag hade bestämt mej innan för att ge 300 för dom ... så... ja... kanske ett kap iaf


Dest billigare var dessa två ganska slitna stolar... men va gör väl dä... dom ska ju ändå piffas till lite... 10 kronor styck kostade dom, alltså 30 kronor för båda... slagavgift inräknat...


Ännu en träbit som fått färg... även denna plockad på Öna beach...


Finafina... lådan 40 kronor på loppis i Slottsbron... konstiga lådan ser ut som ett servettställ lådan ska alltså ligga ner inte stå på högkant... är iaf typ en sån där man köper blandade ostar i till jul typ... dessa båda har fått färg å dequpage...


Vit gammal byrå med tre lådor å jättefina runda handtag, ännu ett fynd från auktionen i går.... 220 kronor för den :) inge renoveringbehov här inte...


Alltid önskat mej en bibel... mohaha... köpte den igår för att använda sidorna att kä in saker i ... jättefin text i den.... men när jag såg att den va från 1800-talet så tänkte jag att jag får nog spara den... å Ida trodde jag skulle bli träffad av blixten om jag hade sönder den... intressant bild jag fotade... undrar om det var nån mening med att jag fick upp just den sidan... är det nån som försöker säga nåt??? - Jesus straffar en besatt är underrubriken... opps...


ännu en stege klar... den fick lite dequpage på sig... finfint... å små små krokar att hänga typ halsbandet på...


160 kronor för detta magnifika bord ( på auktionen)... passar ihop väääldigt bra med min karmstol... som förnärvarandet står i vardagsrummet iof...
länge leve kameran!!!
Förresten... bibeln gav ja väl 60 spänn för... det ingick flera böcker i det paketet... bla en bok från 1920 från USA om indianer... verkade som familjen hade varit där på resa å köpt den då (det va en auktion från ett dödsbo)... Henka googla iaf påt... typ 700 kan ja nog få för den va det verkade... kul grej tyckte ja... undrar om bibeln är värt nåt???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar